Det kom ett mail
- Camilla Cronwall

- för 10 timmar sedan
- 3 min läsning

I min bok Själen bär ljuset och högre kunskap har jag delat med mig av sådant jag gjort som har gett oväntade resultat. Jag har också delat med mig av sådant jag inte gjorde och mina tankar kring det. Bland annat hur jag censurerade mig och inte delade med mig av positiva saker som hade hänt eftersom min mediala lärare tyckte att jag skulle ta ansvar för andra människors avundsjuka. Den spärren har jag fått jobba med och gör det delvis fortfarande. Skillnaden är att jag nu väljer att skriva istället för att vara tyst. Jag vill dela både det som är jobbigt och det som är positivt.
Det kom ett mail som jag vill dela med dig. Inte för att höja mig till skyarna, utan för att visa hur vackert det blir när vi går samman och låter oss inspireras av varandra. Min önskan är aldrig att alla ska vandra samma väg som jag, min önskan är att hjälpa till att visa den väg som finns för var och en. Exakt det upplever jag att avsändaren av detta mail uttrycker.
"Tack för dina tankar och att du står i dig själv och förmedlar din sanning. Jag har ganska nyligen ramlat över din hemsida och därefter köpt din bok. Det slog an en ton i mig, en igenkänning kring mina drömmar som ännu är i sin linda. Det är spännande att se hur du har manifesterat i en form som liknar mitt sätt att tänka och drömma. Du har verkligen gett mig inspiration att ta tag i mina drömmar med målet att manifestera. Så tack för att ditt mod visar mig vägen. Tack för att ditt ljus lyser upp min väg.
Önskar dig en fin sommar och med tanke på att detta mailet har pockat på och velat forma sig under minst en vecka nu så är det kanske inte sista gången våra vägar korsas. Lev väl och i fortsatt mod. Vi behövs alla för att skapa hopp i en tid som denna. Bästa hälsningar..."
Sätt ord på dina upplevelser
Något hände när jag läste mailet. Det slog an en ton i mig och ord började komma. Det blev som poesi. Jag vill dela även detta för att inspirera dig att skriva ner det som föds i ditt inre när du får en emotionell reaktion. Det är otroligt fint att sätta ord på dessa upplevelser och ha dem samlade på en speciell plats. Jag har en skrivbok där jag försöker komma ihåg att skriva ner det som är viktigt att inte glömma bort. Dessa ord har fått en plats i min skrivbok:

Det kom ett mail
Jag läste orden.
Mitt hjärta började expandera.
Jag tog ett djupt andetag.
Jag lät mig gråta en skvätt.
Inte för att jag var ledsen.
Det var tårar av tacksamhet.
Tänk att min bok gör skillnad.
Att jag hade så mycket att dela med mig av och att människor vill ta del av det jag delar.
Det är mäktigt.
Jag är tacksam och blir återigen påmind om att livet inte blir mer magiskt än vi gör det.
Allt handlar om inställning, förhållningssätt och förmågan att se och ta emot.
Magin bankar inte på dörren.
Den smyger sig på.
Försiktigt.
Steg för steg.
Var närvarande i livet.
Gör gynnsamma val.
På så sätt skapar du din alldeles egna magi.
Lycka till 🍀💫

Att vara sin egen individ
Allt detta påminde mig ännu mer om hur viktigt jag tycker det är att var och en skapar sitt eget liv. Var och en har sina utmaningar och sitt att lära. Därför måste vi gå olika vägar. Det är ofrånkomligt.
Några dagar efter att jag hade börjat skriva detta blogginlägg tog en bild form inom mig. Den visade våra olika vägval. Jag skapade den med hjälp av AI och lade ut den på sociala medier. En vacker själ som finns i min följarskara skickade ett meddelande till mig som löd:
"...för att du är trygg i dej och din väg och full av kärlek och omtanke för dem du möter"
Jag delar och du delar.
Tänk vilket fantastiskt ljus vi sprider runt oss.
Tack för att du har läst ända till slutet. Jag önskar dig allt gott.
Med omtanke, Camilla 🥰




Kommentarer